zaterdag 1 maart 2014

Mijn eerste berichtje..

Het begon allemaal ongeveer anderhalf jaar geleden toen ik hoog zwanger was van mijn dochtertje.. Ik zag een plaatje van een leuk mobiel met vogeltjes en dacht, die moet ik hebben! Ik op zoek naar het mobiel, maar wat bleek het was een gehaakt mobiel, niet te koop maar wel een patroon beschikbaar. Ik kon helemaal niet haken, maar ach, hoe moeilijk kon het zijn?! Ik had toch alle tijd zo op het einde van mijn zwangerschap, dat kon ik toch makkelijk leren? Hup op naar de stad voor een haaknaald en een bolletje wol. Met behulp van youtube tutorials ging ik aan de slag en voor ik het wist had ik al een heel lapje gehaakt. Na wat verschillende steken uitgeprobeerd te hebben besloot ik dat het tijd was voor het echte werk en begon ik vol goede moed met het vogelmobiel, het leuke patroontje is van Ana Paula Rimoli en komt uit het boekje 'super lieve figuurtjes zelf haken' (waar overigens nog meer leuke patroontjes in staan). Het leverde soms wat frustratie op en het resultaat is niet perfect, maar ik ben toch best trots op mijn eerste haaksel:




Conclusie, dat haken is best leuk! Een lief, gehaakt mutsje zou mijn baby vast en zeker kunnen gebruikten, dus hup opzoek naar een leuk patroontje en haken maar! En na dat mutsje volgde nog een mutsje, en een leuk knuffeltje, en nog een mutsje, en een sjaal, en nog een beestje.. En zo was er het begin van een nieuwe hobby/verslaving!
En aangezien ik altijd veel inspiratie opdoe uit alle leuke haakblogs leek het me leuk om mijn haaksels ook met jullie te delen (stiekem hoop ik ook een beetje dat dit me motivatie geeft eerst het ene af te maken en dan pas aan het volgende te beginnen i.p.v. met 10 dingen tegelijk bezig te zijn)! Ik moet nog wel even zien te ontdekken hoe alles werkt, maar dat zal wel goed komen!

Veel kijk en lees plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten