dinsdag 22 april 2014

Even iets anders..

Na al dat haken even iets anders tussendoor, ik besloot dat het wel leuk zou zijn om een paasjurkje te naaien voor mijn dochtertje. Omdat ik niet echt een held ben met de naaimachine en ik tot nu toe nog niet echt veel kleertjes heb genaaid, besloot ik eerst een proefversie te maken van een stofje dat ik nog had liggen, voor ik aan mijn mooie stofje begon. Het patroontje komt uit de nieuwste knippie, ik heb de knoopjes vervangen voor kamsnaps.


Voor de versie met het mooie stofje besloot ik de rok iets minder wijd te maken en de onderkant af te werken met biaisband.


Achterkant van de jurkjes


Ik ben best tevreden met hoe de jurkjes zijn geworden, er zijn natuurlijk genoeg verbeterpunten maar dat weet ik dan ook weer voor de volgende keer! Ik zou is kijken of ik binnenkort een foto op model kan maken, maar met een meisje van 1 is dat niet altijd even makkelijk;)!

5 opmerkingen:

  1. De jurkjes zijn beiden heel mooi geworden. En al doende leert men steeds bij, hoor.
    Dat vind ik zelf trouwens ook zo fijn, afwisselen van breien, haken en naaien.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ja af en toe wat anders is wel leuk! Breien kan ik helaas niet, wil ik ook altijd nog eens leren, wie weet binnenkort..

      Verwijderen
  2. wat een schatjes zeg , via jannie,s hobbyhoek kwam ik op je blog ben gelijk maar volger geworden je bent een beginnende blogger en dan kun je wel wat steun gebruiken ,als je het leuk vindt kun je ook volger bij mij worden hoeft niet maar mag wel ,want volgers en reactie,s zijn de parels van het bloggen grtjs mery

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, dankjewel:)! Ik ga meteen even op jou blog spieken!

      Verwijderen
  3. Ze zijn heel mooi! Schattig! Wat knap zeg. Ik ben ook geen held met de naaimachine maar volgens mij kan jij dat nu niet meer van jezelf zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen